Ga naar hoofdinhoud
🚨 112 LIVE ALPHEN
🚑 Ambulance inzet • 🚒 Brandweer melding • 🚓 Politie inzet • Bekijk alles hier → Live P2000 Alphen aan den Rijn
  • Home
  • Regio-Nieuws
  • Het Weer in Alphen
  • Diensten Gemeente Alphen
  • Bedrijvengids Regio Alphen
  • Alphense Geschiedenis
  • Alphen in het verleden
  • Uitgaansagenda
  • Evenementen Kalender/Poppodium Max
  • Recept van vandaag
  • COLUMNS
  • Over Ons – Nieuws in Alphen
  • Disclaimer
  • Contact met ons

Toekomstige bewoners nemen eerste kijkje in nieuwe woonwagens aan Goudse Rijpad

juni 3, 2026 om 09:47, 3 reacties
710755857_1509378541199604_8539882924346560799_n.jpgFoto: Woonforte

De toekomstige bewoners van de nieuwe woonwagens aan het Goudse Rijpad hebben voor het eerst een kijkje kunnen nemen in hun nieuwe woning. Slechts een dag nadat de eerste twee woonwagens waren geplaatst, organiseerde woningcorporatie Woonforte een kijk- en meetdag op de locatie.

Tijdens de bijeenkomst kregen bewoners de gelegenheid om de woonwagens van binnen te bekijken en alvast plannen te maken voor de inrichting. Er werd druk gemeten en overlegd over de indeling van de verschillende ruimtes. Van de positie van meubels tot de inrichting van de slaapkamers: voor veel toekomstige bewoners werd hun nieuwe woonplek voor het eerst echt tastbaar.

De kijk- en meetdag werd gekenmerkt door enthousiasme en blijdschap. Voor veel bewoners betekent de komst van de woonwagens het einde van een lange periode van wachten. De oplevering van de nieuwe standplaatsen wordt dan ook gezien als een belangrijke mijlpaal.

De komende weken worden de woonwagens gefaseerd naar het terrein aan het Goudse Rijpad vervoerd. Volgens Woonforte arriveren er iedere nacht twee nieuwe woonwagens op de locatie. Uiteindelijk komen er tien woonwagens te staan.

Naar verwachting worden de woningen deze zomer verhuurd en kunnen de nieuwe bewoners hun intrek nemen in hun woonwagen aan het Goudse Rijpad.






3 reacties - Toekomstige bewoners nemen eerste kijkje in nieuwe woonwagens aan Goudse Rijpad

Nel brink - juni 4, 2026 om 09:24
Hallo dit lijkt me super bij ons in apeldoorn krijg ik niks om dat ik een oude wagen van mezelf heb die valt bijna uit elkaar ze zeggen gewoon dat ik niks krijg geen huur wagen hoe moeten wij nu verder we kunnen niet zelf een andere kopen maar als we in een huis willen zou dat evt wel kunnen heel raar toch gr. Nel
je leupens - juni 4, 2026 om 09:35
wij krijgen ook niks nel ook apeldoorn ja huis mag je in niet normaal nooit een huis in ga ik dood pfffff
Joce - juni 5, 2026 om 00:48
Moeten alle gemeentes doen.
Laat deze lieve mensen ,waar in ze willen, wonen ,daar dan ook in wonen, zou alleen maar beter zijn.
Dwing ze nooit, en stop eens met verwijderen , van woonwagen plaatsen, moeten ercnog veelnmeervkomen.
Mijn mening, al jaren bevriend met mensen uit de dcwoonwagen, betere vrienden zijn er niet, staan dag ennnacht voor je klaar, en zorgen gelukkigvwel voor Opa,s Oma,s ,ouders ,broers zusters ,kleinkinderen zelfs achterkleinkinderen.
Zorgen beter voor elkaar, als meeste andere.
Behoud van onze woonwagen bewoners, mag nooit gestopt worden, maar moet alleen maar groter, worden.
Ze zitten bij mij , voor altijd in mijn hart.😘😘😘😘❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ en dat zal niemand van mij afnemen.,nooit niet.,lievere mensen zijn er bijna niet meer , als deze mensen,ik heb prachtige herrinneringen en hele mooie ,en nog steeds.
En dat is echt al heel lang ,waar ik super trots op ben .
Ik blijf vechten voor deze lieve mensen, en hun rechten, er worden boten gekocht voor vuchtingen, maar onze eigen mensen laten ze barsten en gedwongen in een woning, te wonen, waar zei totaal niet in opgroeid zijn.
Laat ze leven zo als deze opgegroeid zijn, en zorg eens voor meer plekken, voor alle kinderen, en kleinkinderen, daar wordt ik blij van, niks woonwagens verwijderen, nog veel meer moeten erbij.
Hele gezinnen worden tot groot verdriet uit elkaar getrokken door dit beleid.
Ik strijd verder voor de woonwagens,dat familie,s niet uit elkaar gelukt wordt zoals het nu gaat.
Mijn mening en blijf bij mijn mening, ook al ben ik zelf , geen woonwagenbewoner, maar een gewone vrouw die op gegroeid is ,als burger meisje, maar kom he aan de woonwagen bewoners kom je aan mij.
Kom er al jaren, mooiere samenleving, van fam en aan hang, is er niet.
Hou van deze mensen, en zal ze beschermen. Ook,door mijn mooiste tijd ,samen met mijn man , en onze twee jongens, helaas nog maar een zoon.,daar onze jongste er bijna is op groeit, door zijn grote vriend, en ouders.
Plus de hele familie er omheen.

Dagelijks nog dankbaar voor, al hun hulp liefde, en nog steeds, onze vriendschap.

Geef een reactie







Recente berichten

  • Geen Alphense Oktoberfeesten in 2026: organisatie ziet af van nieuwe editie
    17 jun., 2026
  • Superhelden nemen De Aarhof over tijdens Vaderdagmiddag
    17 jun., 2026
  • Galloway-kalfje geboren in Polderpeil, gemeente zoekt naam
    17 jun., 2026
  • Alphia haalt 1.500 euro op voor Stichting ALS tijdens Zeeg Goedharttoernooi
    17 jun., 2026
  • Tekort gemeentekas Alphen aan den Rijn lager dan verwacht
    17 jun., 2026
  • Vrachtwagenheffing breidt uit naar provinciale wegen in het Groene Hart per 1 juli
    17 jun., 2026
  • Gemeente controleert hondenbelasting: al meer dan 12.000 adressen bezocht
    17 jun., 2026

More forecasts: Het weer in Amsterdam 14 dagen
Schermafbeelding_2026-04-05_144024-3-1.png

26eea177-8828-4210-8f43-3ea4a68b57b5-Photoroom.jpg

a9ea6b57-f5c2-4a3c-8efb-902452eff346-2.jpg

NIEUWS IN ALPHEN 2026