Ga naar hoofdinhoud
  • Home
  • Regio-Nieuws
  • Het Weer in Alphen
  • Diensten Gemeente Alphen
  • Bedrijvengids Regio Alphen
  • Alphense Geschiedenis
  • Alphen in het verleden
  • Evenementen Kalender/Poppodium Max
  • Recept van vandaag
  • Contact ons

Tumorrow: kledinglijn uit Alphen aan den Rijn zet zich in voor bewustwording rondom kanker

juni 1, 2025 om 15:40, Geen reacties
Foto: Tumorrow

ALPHEN AAN DEN RIJN – Uit een persoonlijk gevecht met lymfeklierkanker ontstond iets krachtigs: Tumorrow, een kledinglijn die begrip en steun wil creëren voor mensen met kanker. Oprichtster Sharina, zelf in 2021 gediagnosticeerd, wil met haar ontwerpen een boodschap uitdragen: “Het is een schreeuw om begrip.”

Kleding als stil gebaar van steun

Tumorrow is ontstaan vanuit het verlangen om mensen met kanker te steunen, zónder dat er altijd woorden nodig zijn. “Toen ik ziek was, wist mijn omgeving vaak niet wat te zeggen. Soms wil je er niet steeds over praten, maar het is wel fijn als mensen laten zien dat ze er voor je zijn,” zegt Sharina.
Met zorgvuldig ontworpen truien, shirts, petten en tassen kunnen mensen steun tonen – subtiel, maar krachtig.

Praktisch en persoonlijk ontwerp

Sharina gebruikt haar eigen ervaringen als uitgangspunt. “Tijdens de chemo had ik het vaak koud. Warme truien en sokken zijn dan geen overbodige luxe.” De kleding wordt geproduceerd bij een partner in Breda, waarbij ze zelf toeziet op de kwaliteit.

Meer dan mode: een boodschap

Tumorrow wil meer zijn dan alleen een kledingmerk. Het doel is ook bewustwording creëren, vooral rondom het kwetsende gebruik van het woord ‘kanker’ als scheldwoord. “Veel mensen beseffen niet hoeveel pijn dat kan doen.”
Daarom organiseert Sharina binnenkort een kaarsenwandeling rond de Zegerplas. De opbrengst gaat naar een goed doel dat zich inzet voor mensen met kanker.

Persoonlijk verhaal als krachtbron

Sharina kreeg haar diagnose in juni 2021 en onderging meerdere operaties, chemotherapie en bestraling. “Ook als je genezen bent, blijft de impact groot. Door Tumorrow wil ik het gesprek openbreken en het taboe doorbreken.”

De naam Tumorrow is een combinatie van ‘tumor’ en ‘tomorrow’, en symboliseert dat morgen niet vanzelfsprekend is. Het logo bevat het bekende kankerlintje – een teken van hoop en kracht.

Vanuit Alphen aan den Rijn naar meer bewustwording

Inmiddels bestaat Tumorrow vijf maanden. Sharina werkt aan het vergroten van de bekendheid, beginnend in haar eigen stad. Ondanks haar broze gezondheid blijft ze zich met hart en ziel inzetten voor haar missie:

meer begrip en het stoppen van het schelden met kanker.

👉 Volg Tumorrow op Instagram, TikTok of Facebook, of kijk op de website voor de collectie en aankomende acties.


Geen reacties

Geef een reactie







Recente berichten

  • Viola wacht al maanden op nieuwe locatie voor gesloten pakketpunt: ‘Er is echt behoefte aan’
    2 jun, 2025
  • Holland & Barrett in Van Mandersloostraat bijna klaar met verbouwing: heropening op 14 juni
    2 jun, 2025
  • Buren voorkomen ernstige aanval op vrouw in Boskoop, cel en tbs geëist tegen verdachte
    2 jun, 2025
  • Watertoren Boskoop verkocht: plannen voor renovatie en twee woningen
    2 jun, 2025
  • Na drie weken stilte weer woninginbraak in Alphen aan den Rijn
    2 jun, 2025
  • Gevestigde namen én aanstormend talent in het nieuwe Parkvilla theaterseizoen
    2 jun, 2025
  • Je huis isoleren? In Alphen aan den Rijn is hulp beschikbaar
    2 jun, 2025

More forecasts: Het weer in Amsterdam 14 dagen

d0a4eaeb-6721-4df1-b60b-ea82f99fcb76__1_-2-3.jpg0fbba2b7-7ff3-46a8-8a36-44c1ab70d13f-2-2.jpg

logoklaar-1.jpg

Screenshot_2025-03-04_155649-1.jpg

26eea177-8828-4210-8f43-3ea4a68b57b5-Photoroom.jpg

preview-visual-campagnebeeld-1920x1080_16x9_zegtjouwkind.jpg

Schermafbeelding_2024-12-19_191114.jpg



© 2021-2025 Nieuws in Alphen 

web teller