Ga naar hoofdinhoud
  • Home
  • Regio-Nieuws
  • Het Weer in Alphen
  • Diensten Gemeente Alphen
  • Bedrijvengids Regio Alphen
  • Alphense Geschiedenis
  • Alphen in het verleden
  • Evenementen Kalender/Poppodium Max
  • Recept van vandaag
  • Contact ons
  • Over Nieuws in Alphen

Taste aan den Rijn wordt slijterij met beleving: crowdfunding voor uitbreiding gestart

juli 16, 2025 om 14:21, Geen reacties
0d9511ae-f3cc-3af4-83da-c9bbf6699d58-1-3-1-1-3.jpgFoto: Taste Alphen aan den Rijn

ALPHEN AAN DEN RIJN – Taste aan den Rijn, de bekende wijn-, kaas- en notenwinkel in het centrum van Alphen aan den Rijn, krijgt een nieuw gezicht. Eigenaar Philip van Aardam wil de winkel transformeren tot een unieke wijnhandel en slijterij met een onderscheidend assortiment én ruimte voor proeverijen en workshops. Om deze droom te realiseren, is een crowdfundingcampagne gestart.

Van Aardam heeft al meer dan 25 jaar ervaring in de wereld van wijnen en gedistilleerde dranken. Na vier jaar Taste aan den Rijn besloot hij dat het tijd is voor verandering. “Ik wil geen standaard slijterij, maar een plek waar je de verhalen achter de fles leert kennen en waar je met goed advies wordt geholpen,” aldus de ondernemer.

Geen doorsnee winkel

De vernieuwde winkel moet een plek worden waar liefhebbers van whisky, gin, rum, cognac, wodka en likeuren hun hart kunnen ophalen. Taste aan den Rijn wil zich onderscheiden met een bijzonder aanbod, kennis, passie en vooral: beleving. “We gaan proeverijen en workshops organiseren. Niet alleen verkopen, maar écht meenemen in de wereld van dranken.”

Vanwege Nederlandse regelgeving bleek de eerdere combinatie van winkel en proeverijen lastig uitvoerbaar. Na overleg met de gemeente is daarom gekozen voor de transitie naar een officiële slijterij.

Crowdfunding gestart

Om de winkel om te bouwen en het assortiment uit te breiden, is Van Aardam gestart met een crowdfundingcampagne. Geïnteresseerden kunnen investeren in het project en krijgen hun inleg in drie jaar terugbetaald, inclusief rente. Afhankelijk van het bedrag ontvangen investeerders ook extra voordelen, zoals cadeaupakketten of exclusieve proeverijen.

“Het winkelaanbod in veel steden wordt steeds voorspelbaarder. Ik geloof dat Alphen toe is aan iets eigens, met karakter. Daar ga ik voor,” zegt Van Aardam.

De campagne is te vinden via het crowdfundingplatform en bevat ook de Essentiële Beleggersinformatie (EBI), zoals verplicht gesteld door de Europese Commissie.



Geen reacties

Geef een reactie







Recente berichten

  • D66 stelt raadsvragen over bereik minimaregelingen en toekomst AlphenPas
    17 jul, 2025
  • Gemeente werkt aan toekomstvisie voor begraafplaatsen: natuurbegraafplaats, behoud erfgoed en kostendekkende tarieven
    17 jul, 2025
  • Terugkeer Anouk Noordermeer in Alphense raad uitgesteld
    17 jul, 2025
  • Gemeente steunt ABBA-iconen met 100.000 euro voor meer naamsbekendheid
    17 jul, 2025
  • Man (24) veroordeeld tot jeugddetentie na beschieting huizen in Alphen aan den Rijn
    17 jul, 2025
  • Alphen aan den Rijn en Woonforte genomineerd voor 'Steenbreker van het Jaar 2025'
    17 jul, 2025
  • Subsidie beschikbaar voor groene daken in Alphen aan den Rijn
    17 jul, 2025

More forecasts: Het weer in Amsterdam 14 dagen

d0a4eaeb-6721-4df1-b60b-ea82f99fcb76__1_-2-3.jpg0fbba2b7-7ff3-46a8-8a36-44c1ab70d13f-2-2.jpg

Tom in de buurt - sb

logoklaar-1.jpg

Screenshot_2025-03-04_155649-1.jpg

26eea177-8828-4210-8f43-3ea4a68b57b5-Photoroom.jpg

preview-visual-campagnebeeld-1920x1080_16x9_zegtjouwkind.jpg

Schermafbeelding_2024-12-19_191114.jpg



© 2021-2025 Nieuws in Alphen 

web teller