Ga naar hoofdinhoud
  • Home
  • Regio-Nieuws
  • Het Weer in Alphen
  • Diensten Gemeente Alphen
  • Bedrijvengids Regio Alphen
  • Alphense Geschiedenis
  • Alphen in het verleden
  • Evenementen Kalender/Poppodium Max
  • Recept van vandaag
  • Contact ons
  • Over Nieuws in Alphen

Alphense gemeenteraad volgt ontwikkelingen regiotaxi op de voet – rapportcijfer 8,2 van gebruikers

juli 17, 2025 om 12:19, Geen reacties
Schermafbeelding_2025-07-17_121907.jpgFoto: Regiotaxi NOOT

ALPHEN AAN DEN RIJN – De Alphense gemeenteraad blijft betrokken bij de structurele verbeteringen van de regiotaxi. Aanbieder Noot Personenvervoer lijkt inmiddels belangrijke stappen te hebben gezet: uit cijfers blijkt dat Wmo-pashouders in Alphen aan den Rijn de dienstverlening in mei met een gemiddeld rapportcijfer van 8,2 beoordeelden.

Dat bleek tijdens een raadsbijeenkomst waarin de stand van zaken werd besproken. De gemeenteraad had eerder aanvullende vragen gesteld over de klanttevredenheid, de klachtenafhandeling en een gewenste samenwerking tussen Noot en Tom in de Buurt, het lokale aanspreekpunt voor Wmo-cliënten.

Gesprek en verbeterpunten

Eind april vond een gesprek plaats tussen Noot en Tom in de Buurt. Daaruit bleek dat alle bij Tom gemelde klachten inmiddels door Noot zijn opgepakt. Wel kwamen er enkele leerpunten naar voren. Zo zijn medewerkers van Noot bijgeschoold in klantcontact en is de interne vragenlijst (Q&A) geactualiseerd, zodat telefonische klachten sneller en correct worden afgehandeld.

De klankbordgroep – bestaande uit gebruikers en vertegenwoordigers – onderschrijft het positieve beeld: volgens hen zijn er momenteel weinig negatieve signalen over de werking van de regiotaxi in Alphen aan den Rijn.

Klachtenafhandeling en betere afstemming

Een belangrijk knelpunt bleek de route waarlangs klachten worden ingediend. Sommige reizigers gebruiken per abuis de landelijke website van Noot, waar klachten niet altijd goed terechtkomen. De gemeente benadrukt dat klachten het best via de regionale klachtenpagina van Holland Rijnland kunnen worden gemeld, die toegankelijker en effectiever is.

Om het aanbod beter op de Alphense vraag af te stemmen, is er specifiek gekeken naar capaciteitsplanning in de regio. De gemeente wil hiermee voorkomen dat cliënten onnodig lang moeten wachten of ritten worden geweigerd.

Vervolg

De gemeente houdt de vinger aan de pols. In het vierde kwartaal van 2025 wordt de gemeenteraad opnieuw geïnformeerd over de situatie rond de regiotaxi. Dan komt er een officiële terugkoppeling in de vorm van een brief, waarin de voortgang van de verbetermaatregelen zal worden toegelicht.


Geen reacties

Geef een reactie







Recente berichten

  • Alphense gemeenteraad wijst locaties voor windturbines af: besluit ligt nu bij provincie
    18 jul, 2025
  • Taalschool Mundus deelt zomerpakketten uit aan gezinnen met smalle beurs
    18 jul, 2025
  • Vanavond uitverkocht feest bij Dutch SummerVibes Open Air in Alphen aan den Rijn
    18 jul, 2025
  • Alphen aan den Rijn werkt aan lokaal hitteplan: bescherming voor kwetsbare inwoners
    18 jul, 2025
  • Randweg en aquaduct Gnephoek moeten klaar zijn bij bouw 2500 woningen
    18 jul, 2025
  • Na zomerreces meer duidelijkheid over oplevering fietsbrug over Aarkanaal
    18 jul, 2025
  • D66 stelt raadsvragen over bereik minimaregelingen en toekomst AlphenPas
    17 jul, 2025

More forecasts: Het weer in Amsterdam 14 dagen

d0a4eaeb-6721-4df1-b60b-ea82f99fcb76__1_-2-3.jpg0fbba2b7-7ff3-46a8-8a36-44c1ab70d13f-2-2.jpg

logoklaar-1.jpg

Screenshot_2025-03-04_155649-1.jpg

26eea177-8828-4210-8f43-3ea4a68b57b5-Photoroom.jpg

preview-visual-campagnebeeld-1920x1080_16x9_zegtjouwkind.jpg

Schermafbeelding_2024-12-19_191114.jpg



© 2021-2025 Nieuws in Alphen 

web teller